Glutenfria pannkakor!

Vem kan få nog av pannkakor? De är ju perfekta som frukost, lunch, middag och mellis. Alla tider på dygnet så är pannkakor perfekt mat! I dag gjorde jag glutenfria pannkakor. Mest för utmaningens skull om jag ska vara ärlig! Det är liksom så mycket roligare att baka när man inte får använda gluten - som ett mysterium som ska lösas med hjälp av olika medel! Dessutom mår ju faktisk kroppen bra av lite lite glutenfritt då o då.
 
Så här har ni receptet på dagens lösta mysterium. O får jag säga det själv, så är detta lika gott om inte ännu godare än vanliga pannkakor! De var lättare o steka med på något sätt!
 
Jaja, nog promotat, här har ni receptet: 
(ca 8-9 stora pannkakor)
2,5 dl rismjöl (finns i vanilg matbutik, kostar inte alls samma förmögenhet som t. ex mandelmjöl kan kosta..) 
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
2 dl mjölk
2 dl vatten
4 ägg
ev. sötning (eftersom jag ville ha söta pannkakor så tog jag lite kokossocker och lite honung)
Kokosolja att steka i (eller annat matfett)
 
Blanda de torra ingredienserna, vispa sedan ner lite vätska i taget till smeten är jämn o fin. Vispa sedan ner äggen. Tillsätt ev. sötning. Hetta upp din panna, i med en klick olja/smör och börja steka pannkakor! 
 
Jag gjorde en dubbel sats, rullade alla och la i en matlåda. Perfekt att ha i kylen när tiden inte räcker till! 
 
 
Så i dag - blir det pannkakslunch för min del! Med grädde o sylt! 
 

 
ALLA DAGAR ÄR PANNKAKSDAGAR! <3
 
Maja

Kommentera här: