Pannkaksfrukost!

Söndag mysmorgon och här mumsar vi på Pannkakor utan vetemjöl till frukost, farmför nyhetsmorgon i soffan!
Receptet kommer från bakasockerfritt.se som är så duktig på att experimentera med "vanliga" sötsaker men göra de sockerfria och nyttigare. 
 
Så i morse testade jag detta recept från hennes sida: http://bakasockerfritt.se/recept-kategorier/item/pannkakor
 
Jag gångade receptet med tre och det blev en perfekt stabil frukost för två personer! Så här gjorde jag:
 
3 ägg
3 msk mandelmjöl
3 tsk kokosmjöl
3 tsk fiberhusk
1 dl havremjölk + 0,5 dl lättmjölk (välj den mjölk du föredrar!)
1 tsk bakpulver (ju mer bakpulver desto fluffigare pannkakor)
En nypa salt
ca. 1 tsk agarvesirap (välj den sötning du föredrar, socker/honung/sirap)
En skvätt vaniljessens (går att utesluta)
 
Blanda ihop allt i en bunke (bakpulvret sist) och stek i en medelvarm stekpanna med en skvätt kokosolja/smör/margarin. 
 
Servera med dina favorittillbehör!
 
 
 
 
Jag åt mina med keso, krämigt ekologiskt jordnötssmör och svärmors blåbärspuré!
En riktigt toppenfrukost! Om jag får säga det själv! 
 
/Maja

Kommentera här: