Chokladbollar med nötcreme

Så enkelt, så barnsligt gott och så fantastiskt kladdigt! Här har det rullats chokladbollar med nötcreme! 
 
Hade en sådan stor förpackning med nötcreme som höll på att avdunsta (läs: bli uppäten) och bestämnde mig för att baka något smarrigt med den innan den va ett minne blott. Har tänkt fram o tillbaka, varit inne på svåra tårt-tankar och fritös-fantasier men kommer fram till en barnsligt god nötcreme ska användas till barnsligt härliga bakverk - så det så! 
 
Så här gör ni: (Blir ca 22 st, beroende på storlek!)
 
50 g smör
175 g nötcreme
4 dl fiberhavregryn (eller vanliga)
2 msk kako
1 msk kaffe
 
Pärlsocker/kakao/nötkross
 
Låt smören bli rumsvarm (eller i alla fall lite mjukt), vispa sönder det med elvisp. Tillsätt övriga ingredienser och blanda/vispa till en jämn smet. Rulla till bollar och rulla i valt topping (jag valde pärlsocker). Förvara svalt, ät och njut! 
 
 
Snälla, gör er själva en tjänst och testa dessa underbaringar!!
 
/Maja

Kommentarer:

1 Emilie:

skriven

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter Hittarecept.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
Hittarecept.se

Kommentera här: