Frukostmuffins!

Glad alla hjärtans dag! Jag älskar ju min man, och jag älskar frukost så då är väl ändå en mumsig frukost tillsammans med min man bästa sättet att fira denna kärlekens dag! Förutom bananpannkakor, nutella, grädde och jordgubbar (=världens bästa kombo!) så har vi en nykomling på frukostbordet, nämligen Ägg -och baconmuffins! Har ni inte testat detta fantastiska påhitt ännu, så är det god tid! Det är ju både enkelt och supergott! Här har ni receptet på hur jag gör det:
 
Det här behöver du (till 2 pers):
1 paket bacon
4 ägg
2-3 skivor rostbröd
1 skiva cheddarost (sådan inplastad ost som brukar användas till hamburgare)
Salt och peppar
 
 
Såhär gör du: 
Linda kanterna i enn muffinsplåt med 1-2 skivor bacon/ muffinshåla. Stansa ut cirklar med bröd som passar botten på muffinsformarna och lägg ner dessa i formarna. Dela en cheddarost i fyra delar, lägg en bit cheddar på varje brödbit. Knäck i ett ägg till varje varje baconklädd håla. Salta och peppra. Tillaga i ugnen i 200 grader i ca 10-15 min. 
 
KLART! Lätt som en plätt, eller hur? 
 
 
 
(Okej, den sista bilden ser ju inte så aptitlig ut.. den gör inte smaken rättvisa om man säger så, men ville visa hur konsistensen på äggen blir.) 
 
Helt fantastiskt gott! Se så, ta o testa detta nu!
 
Maja
 
 

Kommentera här: