Peanut butter cookies

Godis i kakor! Jag är helt fast i detta underbara fenomen! I kväll fick snickers vara med i mina kakor! Resultatet blev Majas fikavänliga peanut butter snicker cookies! Långt namn men de är värda varenda bokstav, jag lovar! Så superdupermegagoda!
 
Så här gör ni! (ca 25-28 st)
 
70 g rumsvarmt smör
30 g jordnötssmör
1 dl brun farin
1/2 tsk vaniljsocker
1 ägg
2 dl vetemjöl
(knappt) 1/2 tsk alt
1 tsk bakpulver
3 st snickers (á 37,5 g) 
1 dl jordnötter
 
Sätt ugnen på 200 grader. Vispa smöret, jordnötssmöret, farinsockret och vaniljsockret till en jämn smet. Knäck i ägget och vispa ordentligt. Blanda mjöl, salt och bakpulver för sig och blanda ner i smeten. Grovhacka snickersen och nötterna och blanda ner i kakdegen (den ska vara ganska fast). Klicka ut små "kluttar" på bakplåtspappersklädda plåtar. Ca 12 st på varje. Platta ut kakorna lite lätt! Jag tycker inte det gör något om de är lite ojämna - hemmagjort ska vara så! Det är smaken som är viktigast! Grädda kakorna i mitten av ugnen i ca 10 min! Njut njut njuuuuut!
 
 
 
Gör dessa, typ nu! Eller om 5 minuter. 
 
/Maja

Kommentera här: