Bananpannkakor!

I morse blev det lyxfrukost här hemma, nämligen bananpannkaka! Enda sedan jag fick smaka denna ljuvliga uppfinning i köket så har jag varit fast. Vilken underbar måltid! Söta, goda, lite nyttigare pannkakor som man blir ordentligt mätt på. 
 
Det finns så många recept på bananpannkakor som cirkulerar ute på internet, som rör till det för en när man vill ha Ett bra recept. Jag har inte hittat det ännu, testar olika versioner varje gång. Men det kanske är det som är tjusningen med denna matträtt - det är ett lotteri som INTE har vinst varje gång. Vissa gånger slutar det med tjutande brandlarm eller förstörda stekpannor... Men! Det skrämmer inte bort en från att fortsätta försöka - för när man väl lyckas så är det så fantastiskt gott! 
 
Här har ni dagens version av mina bananpannkakor, som inte är de bästa jag har testat (rent tekniskt) men som är ljuvligt goda (och som varken startade brandlarmet eller förstörde stekpannan):
 
(Till 2 personer ungefär)
 
  • 2 bananer
  • 4 ägg
  • 3 tsk kokosmjöl
  • lite salt
  • 1 tsk bakpulver
  • En skvätt mjölk vid behov (tog ca 2 tsk, behövdes nog inte ens) 
 
Mixa bananerna (inte bara mosa med gaffel, med mixer blir smeten jämnare), blanda i äggen, mjölet, saltet och bakpulvret. Tillsätt sedan mjölk vid behov. Stek på medel-värme och servera med era favorit-tillbehör. Här hemma blev det turkisk yoghurt-blandning (yoghurt, honung och vaniljarom) och varma hallon och jordgubbar!
 
 
 
Hoppas ni vågar testa på att göra dessa godingar och få (efter några eventuella nitlotter) smaka på goda fina bananpannkakor! 
 
Maja
 

Kommentera här: